Zwembadwedstrijd

De winnaars van 2013 zijn nog maar net bekend of we denken al aan de wedstrijd van dit jaar. De wedstrijd Beste Zwembad-, Zwemvijver- en Saunabouwer van het Jaar mocht zich dit jaar verheugen in meer dan honderd deelnemers. Het getuigt van het belang dat deze wedstrijd heeft binnen de wereld van wellness en zwembaden. Een gouden, zilveren of bronzen medaille of zelfs maar een Eervolle vermelding zijn immers marketingtools die hout snijden. Winnaars zetten hun medaille op hun website en in alle promotionele uitingen omdat ze weten dat het werkt. Het geeft potentiële klanten een gevoel van vertrouwen en veiligheid.

Dossier uitbouwen

En uiteraard zijn er ieder jaar winnaars en mensen die niet gewonnen hebben. Die laatsten zijn echter geen verliezers. Ze hadden gewoon de pech dat er deelnemers deelnamen die nog béter waren. Of wiens dossier misschien beter uitgebouwd was. Want dat is een belangrijk element dat door veel deelnemers nog over het hoofd gezien wordt. De eerste schifting gebeurt immer op basis van het inlichtingenformulier én de foto’s. Vul dat formulier zo volledig als mogelijk in en zorg voor goede foto’s. Van het zwembad, van details én van de technische ruimte.

We komen hier nog op terug in de volgende nieuwsbrieven. Maar hou het nu al in gedachten. En begin misschien al eens na te denken over welk bad in aanmerking komt voor de editie 2014. Kies dan liefst een bad dat af is en waarvan je in dit voorjaar mooie foto’s kunt laten nemen. Bijvoorbeeld door onze eigen Kris wiens reputatie in het wereldje als een komeet omhoog schiet.